onsdag 18 april 2012

Halleluja det gick idag oxå



Solen lyste imorse och snön låg kvar på små små fläckar. Senaste gången jag sprang (ja jag säger sprang för det låter ju så mycket mer uppmuntrande än det halvjoggande jag egentligen håller på med) var det så tungt och jobbigt att jag inte varit sugen på att sticka ut igen. Fast jag vet att det är skönt. Fast jag vet att det är en liten svacka som brukar komma ungefär så här långt in i träningen. Men nu försöker jag hålla på min varannandag-rutin så jag försökte i alla fall. Mutar vädret med sol så är det ju lättare att komma iväg. Och se på den! Jag sprang längre än jag har gjort! Inte med många meter, inte med många minuter men ändå. Sen var jag tvungen att gå en längre sträcka innan jag orkade springa igen men vad gör det? Jag sprang längre och det är det jag vill. Så ett litet hurra till mig själv idag. Som belöning har jag suttit i soffan och vikt stjärnor hela kvällen.

2 kommentarer:

  1. Mitt dåliga motionssamvete hjälper mig att låtsas som om du bara skrivit om vika stjärnor. Vika stjärnor? Hur? Häftigt!

    SvaraRadera
  2. Origami stjärnor :) Dom kallar för Lucky stars eller Puffy stars. Det är lite svårt att förklara hur man gör men det finns massa filmer om du söker. Här är en http://www.youtube.com/watch?v=EgL9_AinRuI&feature=related
    Viktigt tycker jag att inte vika för hårt. Inte viker jag in "svansarna" under två vik utan bara en, om du tittar på den här filmen. Lite svårt i början men väldigt lätt att bli beroende. Ikväll gör jag hjärtan ;)

    SvaraRadera