onsdag 4 april 2012

Kvartalsrapport

Förhoppningarna förhoppningarna...

1. Fotografera mera
Mer än i mars förra året. Betydligt mindre än i februari... Skärpning kanske.

2. Resa till Danmark
Inte i mars. Nix pix.

3. Lära mig något nytt
Gick på en timmes kurs i bugg men det räknas knappast men lite nytt lärde jag mig faktiskt.

4. Leva hälsosammare
Det nya nu är frysna hallon till kvällsfika.

5. Göra något kulturellt en gång i månaden
Japp! Två konserter, en utställning och en musikal.

6. Läsa mera
Det har bara blivit en chick lit men det gick väldigt fort att läsa ut. Nu håller jag på med en bok om Indien på 1920-talet. Tyvärr har jag lite svårt med att läsa böcker från andra kulturer och tidpunkter men jag ska försöka ett tag till i alla fall. Sen så blir det nog en deckare trots att det inte är sommar än.

7. Minst ett självporträtt varje månad
Aj aj aj... Inte ens í närheten...

8. Skaffa roligt jobb
Jobbet jag ville ha och var på intervju för gick till en annan. Tråkigt... Men nya jobb sökta och faktiskt ett som nog skulle vara roligt men jag tror att jag kan för lite om marknadsföring. Tänk om jag fick plugga mer...

9. Träna mer än i fjol
Både ja och nej. Fler pass än förra året men tre minuter kortare. Fast jag har ju varit förkyld i några veckor och då vill jag inte träna, knappt vara ute och gå. Börjar springa längre stäckor vilket är skönt.

10. Plocka undan och diska oftare
Hmm... Nej det är som väntat svårt med den här punkten.

11. Lära mig äta något jag inte tycker om
Nej har inte hittat nåt jag vill försöka med än...

12. Vara mera kreativ
Japp lite framgång där kanske. Fyrtioårspresent gjord och inflyttnings/grattistillgullungepresent gjord. Glasmaterial över hela köket och ett löjligt leende på läpparna.

Inte så bra resultat som jag önskat men det är ju bara mars. Många månader kvar att förbättra mig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar