lördag 28 april 2012

Kan det vara våren?

Igår bestämde jag mig för att inte ta samma gamla löparrunda utan byta lite så kanske det blir lite roligt igen. Det var ju helt fel tänkt förstod jag alldeles för sent. Jag åkte till ett elljusspår som jag hört ska vara bra. Och visst började det bra. Dom har stationer med förslag på träning längs med slinga. Frågan är bara längs vilken slinga... Det stod på nätet att dom har 3 slingor, 2 km, 3 km och 5 km. När jag kom dit och försökte studera tavlan så fattade jag inte alls hur slingorna gick. Men jag tänkte att det löser sig nog när jag kommer till slingvalen. Dom måste ju ha skyltar tänkte jag. Åh så fel man kan ha. Första valet står det om stigar som jag vet att jag inte ska till plus nåt dom kallar Brostigen. Hur ska jag veta vad det är? Tar det säkra och fortsätter rakt fram som jag antar i alla fall är 3 kmslingan. Sen kommer två val där det inte alls står hur man ska välja. Nu börjar jag lacka ur lite. Men fortsätter rakt fram. Plötsligt är jag framme vid början igen men inser att jag kan välja två stigar igen för att göra slingan längre. Utan att det står hur långt det är. Så min fina plan på att springa 3 km och gå 2 km slutade med att jag tydligen sprang 2,5 och sen åkte till ett annat elljusspår. Ett där jag hittar. Ett där det faktiskt finns små skyltar. Jag älskar små skyltar. Och plötsligt hade jag sprungit 2 km till.

Men hur var det nu med våren? Jo när jag mest var vilse i skogen flög det tre citronfjärilar med mig. En solig sommar kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar